نحوه نصب ایزوگام

نحوه نصب ایزوگام

مهمترین نکته در نحوه نصب ایزوگام نوع ایزوگام  می باشد که باید توجه داشت ایزوگام ها حتما دارای بیمه معتبر و از شرکت های معتبر خریداری شده باشد.

نکات ضروری هنگام نصب ایزوگام

نصب ایزوگام

اگر ایزوگام بر روی محل مورد نظر نصب شده باشد ولی کیفیت ضعیفی داشته باشد به احتمال زیاد نصب به صورت عالی انجام نشده است. ایزوگام باید شکل و ظاهر مناسبی داشته باشد و دقت کنیم عاری از هرگونه پوسیدگی ، ترک و خراش باشد.

سطوح دیوارها و پشت بام

ایزوگام به هیچ عنوان بر روی سطوح لیز آهنی ، چوبی ، فلزی و سرامیکی نمی چسبد و در صورت زمان طولانی ممکن است کنده شود.

آماده سازی سطح برای ایزوگام

سطحی که باید ایزوگام شود حتما باید تمیز شود و عاری از هرگونه گرد و خاک و برآمدگی و ناهمواری باشد. در مورد پشت بام منازل حتما کولرها باید برداشته شود تا زیر پایه های کولر جهت ایزوگام کاری بطور اساسی زیر سازی عایق بندی ایزوگام شود.

راه آب بام ساختمان جهت عایق بندی ایزوگام

قبل از ایزوگام کردن بام منازل حتما باید راه آب بام و یا ناودانی چک شود و با ایزوگام کاری لکه گیری شود. در واقع مهم ترین قسمت پشت بام راه آب آن و ناودانی می باشد.

شرایط آب و هوا جهت نصب ایزوگام

به هیچ عنوان در هوای ابری و یا بارانی و برفی نمی توان ایزوگام تکبام کرد، چون در دماهای پایین ایزوگام به سطوح نمی چسبد. نصب ایزوگام تکبام  نباید در دمای زیر صفر انجام شود.

سطوح هایی که می توان ایزوگام کاری کرد

سطح هایی که خیلی لیز نباشند و عاری از هرگونه ترک های زیرد و عمیق باشد را می توان نصب ایزوگام را انجام داد. سطح هایی مانند : قیرگونی ، آسفالت ، سیمان ، بتن

نحوه نصب ایزوگام
نحوه نصب ایزوگام

 

مراحل نصب ایزوگام

درزگیری پشت بام جهت نصب ایزوگام

درزگیری بام ساختمان جهت نصب ایزوگام تکبام برای صاف کردن پشت بام می باشد و تمامی درزهای بر روی پشت بام با سیمان و ماسه و پوکه معدنی ، خمیر پرایمر یا قیر ، پر می شود.

زیرسازی سطح کار جهت نصب ایزوگام

با توجه به نوع سطح کار موادی که برای زیر سازی قبل از ایزوگام کاری بکار می رود متنوع می باشد. مواد معمولا یک روز قبل بر روی سطوح ریخته می شود تا کاملا خشک شود.

اگر سطح موزاییک باشد اول دوغاب بروی آن ریخته و بعد از خشک شدن محلول قیر بروی آن می ریزند.

اگر سطح سیمان باشد حداقل 300 گرم محلول قیر بهمراه نفت بر روی آن می ریزند.

اگر سطح آسفات باشد حداقل 320 گرم محلول قیر بهمراه آب بر روی آن می ریزند.

شیب بندی جهت نصب ایزوگام

باید دقت کرد که تمامی سطح های بام ها و سرویس های بهداشتی به سمت آب راه ها و ناودانی شیب بندی شوند تا آب بر روی سطوحی که ایزوگام نصب شده است جمع نشوند.

در اطراف ناودانی ها و آبروها و زیر کولر ، بهتر است که حداقل دو لایه ایزوگام تکبام کاری شود تا هیچ مشکلی در آینده پیش نیاید.

نحوه باز کردن رول ایزوگام

اول باید برچسب روی ایزوگام را باز کنیم سپس لایه پلاستیکی را از سطح ایزوگام جدا کنیم. اگر ایزوگام به هر دلیل چروک باشد و یا برخی قسمت های لایه های ایزوگام به هم چسبیده باشد می توان با استفاده از حرارت دادن آن قسمت ها را از هم جدا نمود و اگر اینکار صورت نپذیرد باعث پارگی و خرابی ایزوگام می شود.

نحوه نصب ایزوگام
نحوه نصب ایزوگام و باز کردن ایزوگام

برش زدن ایزوگام

قبل از برش زدن لایه ایزوگام حتما باید اندازه گیری بصورت دقیق انجام شود . برای ناودانی باید یک لایه به اندازه حداقل 50 در 50 بصورت قیف داخل آن نصب شود.

نحوه استفاده مشعل ایزوگام

حتما باید توجه کرد که حرارت زیاد مشعل باعث سوختن لایه های ایزوگام تکبام می شود و اگر هم حرارت کم باشد عایق ایزوگام بطور کامل به روی سطح کار نمی چسبد و باعث نفوذ آب و رطوبت به زیر ایزوگام می شود.

اول مشعل را روشن کرده و شعله را تنظیم می کنیم به طوری که قشر روی ایزوگام به حالت مذاب در بیاید. شعله مشعل بر روی ایزوگام باید با زاویه 45 درجه باشد و با حرکت دادن رول ایزوگام تکبام به وسیله پا یا دست دو قشر مذاب با یکدیگر ممزوج شده و می چسبند.

برای اطمینان از چسبیدن ایزوگام به سطوح می توان لبه های ایزوگام تهران بزرگ و انتهای عایق را دوبار گرم نمودتا قشر روی ایزوگام و پرایمر کاملا بهم بچسبند.

قیمت ایزوگام
انتخاب ایزوگام مرغوب
× پشتیبانی 24 ساعته